Bachelor Of Education (Hons) (Physical And Health Education)

Posted: January 10, 2010 in Teacher Category

Sebagai seorang pelajar yang menuntut di dalam bidang pendidikan, kita seharusnya mempelajari lebih dari apa yang sepatutnya. Hal ini adalah supaya apabila kita ditanya oleh anak murid tidaklah kita ternganga. 🙂

Bukan apa, kita lihat sahaja di dada-dada akhbar anak-anak sekarang tidak semacam dulu. Kalau dulu kita tengok budak darjah satu tahun 80an – 90an, ibu terpaksa tunggu anak duduk di dalam kelas sekali dengan anak. Paling tidak pun berdiri diluar kelas. Hehehe.

Tapi sekarang,  zaman dah berubah. Anak siap tanya “Mak bila nak balik?” . What do you think??

Hehehe. So as expected, student sekarang dah tak macam dulu. Mereka lebih educated daripada pelajar zaman dulu.

Jadi jangan terperanjat kalau mereka yang mengajar guru.

(Jadilah guru yang dihormati, bukan guru yang ditakuti)

-redfar-

Advertisements
Comments
  1. p_daus says:

    cmner la nak jadi cikgu yang btol2 sesuai ngan jiwa plajar2 yang akan dtang… ishk3!!!!… bek sngat slah, grang pun slah…

  2. comey says:

    betul2…
    kalau mengajar kat bandar mmg budak2 nyer pandai2…
    pandai juga melawan ckp cikgu…
    ibu bapa pon aper kurangnyer…
    so baek utk setiap cikgu mengetahui banyak ilmu dan byk kan membaca…
    kalau tak nnt bukan sahaja anak murid tak hormat… malah melawan g…
    mmg susah sbb kalau baek sgt nnt anak murid pijak kepala…
    kalau garang sgt nnt anak murid tak ske n tak de minat nak dgr cikgu tu mengajar…
    so kne pandai2 balance…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s